Penaja

Get cash from your website. Sign up as affiliate

Tuesday 13 March 2012

RESTORAN PALING MAHAL DIDUNIA DAN AKAN CUCI HABIS DUIT PELANGGAN

Kalau mendengar sebuah restoran yang mempunyai menu dengan harga yang sangat mahal pasti kita akan membayangkan restoran dengan bangunan dan design yang mewah. Tetapi, kali ini anda tidak akan percaya, kerana restoran yang menu-menunya yang berharga sangat mahal ternyata bangunan tidak mewah sama sekali, malah lokasinya juga terletak di tempat yang terpencil iaitu ditengah kebun sayuran dan mawar yang segar. Tepatnya di Yountville, lembah Napa, di California, Amerika Syarikat.




Namanya saja aneh “French Laundry Restaurant”. Entah kenapa restoran ini memakai kata laundry yang  bererti mencuci. Apakah yang dimaksud adalah restoran ini akan ‘mencuci’ habis wang pengunjungnya dengan harga-harga makanannya yang sangat mahal. Inilah menu dan harga makanan direstoran ini...

USD 800 Meal

USD 120 Meal

USD 280 Meal

USD 90 Meal

USD 70 Meal

USD 190 Meal

dan bil yang keluarkan untuk sekali makan



Pemiliknya adalah Thomas Keller, bekas ketua jurumasak yang sempat mendapat pengiktirafan juru masak terbaik di Amerika Syarikat menurut versi sebuah majalah. Dan restoran ini adalah merupakan restoran Perancis yang terkenal dengan menu nya yang menggoyang lidah.

Sumber :  http://www.borakkosong.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Baca Pos Bloger Lain

Cerita Menarik